Hulsbos-Klatt
Interview met

Jos Derksen

Functie

Operationeel Directeur

Case

Behoefte aan ondersteuning op de financiële administratie

Afgenomen dienst

Tijdelijke ondersteuning

Branche

Accountants- en administratiekantoren

Domein

Financiële administratie

Hulsbos-Klatt

Hulsbos-Klatt B.V. is een financieel dienstverlener op het gebied van administratieve dienstverlening, loonverwerking en belastingadvies. De werkzaamheden bestaan uit loonverwerking, belastingadvies, opstellen van jaarrekeningen, fiscale aangiftes en periodieke rapportages. Dit doen zij voor internationale cliënten met een vaste inrichting of medewerkers in Nederland. Daarnaast hebben ze een mkb-praktijk voor de binnenlandse cliënten. Hulsbos-Klatt B.V. is sinds twee jaar een onderdeel van BK Group. In totaal werken er bij de groep zo’n 30 mensen in Nederland, daarnaast hebben zij kantoren in Luxemburg en Curaçao.

In 2017 is het bedrijf verhuisd van Den Haag naar Amsterdam vanwege een samenvoeging van kantoren. Hierdoor gingen sommige medewerkers woonachtig in de regio Den Haag op zoek naar ander werk. Jos Derksen (Operationeel Directeur): “We hebben een maand of 5/6 met te weinig mensen gezeten en daardoor hadden we achterstanden opgelopen. Op de salarisadministratie hebben we al eerder iemand van Quoratio gehad, hierdoor hebben wij altijd contact gehouden. Toen het aanbod kwam voor een finance trainee dachten wij: Baat het niet dan schaadt het niet.”

Wij waren blij verrast met de enthousiaste jongeman die werd voorgesteld door Quoratio.

De trainee ging meteen aan de slag en het was fijn dat ze hem, vanwege de opgelopen achterstanden, direct in het diepe konden gooien. Zijn houding – ‘het  maakt niet uit wat ik moet doen, als ik er maar van leer’ – was goed. Door die houding kon hij steeds meer zaken zelfstandig oppakken en komen er ook leuke nieuwe dingen op je pad. Jos: “Hij is laatst mee geweest naar een klant in Schotland. Zo heeft hij ook een gezicht bij de persoon aan de andere kant van de lijn.”

De houding van de trainee is goed: “het maakt niet uit wat ik doe, als ik er maar van leer.”

Werkzaamheden die de trainee uitvoert zijn onder andere: het klaarzetten van betalingen, goedkeuring van betalingen aanvragen, factureren, boeken van loonjournaalposten, dagelijkse administratie van klanten en het dagelijkse contact onderhouden. In de toekomst zal hij ook meer rapportagetaken gaan oppakken.

Jos: “Het is tegenwoordig lastig om goede mensen te vinden. Aan de ene kant wil je mensen met ervaring, maar je wilt ook mensen die doen wat ze echt leuk vinden en daar enthousiast van worden.”

delen:
loading